حجاب
داشتم به این موضوع فکر میکردم که اگه تو ایران قانون حجاب اجباری برداشته بشه و به زنها این اختیار داده بشه که نوع پوششون رو -بدون محدودیت- خودشون انتخاب کنن. چند درصد از زنهای ایرانی بلافاصله به اون جواب مثبت میدن و برش میدارن. دخترهایی که هر روز مانتوهاشون تنگتر و شلواراشون کوتاهتر و روسریهاشون کوچیکتر میشه و بعضی ها این کارشون رو یه جور نافرمانی مدنی تعبیر میکنن.آیا بدون هیچ درنگی حجاباشون رو برمیدارن؟ دخترهایی که هیچوقت تجربه بدون حجاب بودن در فضای عمومی رو تجربه نداشتن و انتخابشون برای لباس پوشیدن در کوچه و خیابون محدود به مانتو و روسری بوده چطور به این موضوع عکس العمل نشون میدن؟ آیا نسل گذشته یعنی مادرهای ما با اینکه متعلق به نسل قبل از ما هستند و تا حدودی سنتی تر به دلیل اینکه مدتی رو تو دوره ی شاه گذروندن خیلی راحتتر با موضوع کنار نمیان؟ مردها چکار میکنن؟ دیدن دخترها بدون روسری هم برای پسرهای ایرانی- که شاید تو این سالها استانه تحریک جنسیشون پایین هم اومده باشه - و نوع برخوردشون با زنهای بی حجاب هم به نظر راحت نمیاد.
من فکر میکنم دخترها و پسرها جوون که بعد از انقلاب به دنیا اومدن فارغ از دیدن صحنه ها و عکسهای زنهای بی حجاب در اینترنت و تلویزیون بسیار راحت با بی حجابی برخورد نمیکنن. صحبت بر سر اکثریت جامعه است. من فکر میکنم روسری سر کردن خیلی خیلی ساده تر ازبرداشتن روسریه. فضای جامعه ایران رو هم بعد از این ۳۰ سال نمیشه با فضای اروپا و امریکا مقایسه کرد و این استدلال رو داشت که زنهایی که از ایران خارج میشه راحت روسریشون رو درمیارن و با این قضیه مشکل ندارن. من فکر میکنم بی حجابی تو ایران به همین اسونیها هم نیست. اصلا تصور چنین روزی تو ایران به راحتی امکانپذیره؟ ازلحاظ فرهنگی نه حکومتی.
بهمن ۱۳م, ۱۳۸۵ at ۴:۵۱ ب.ظ
من که بر می دارم با اینکه تا حالا اینکارو نکردم حتی تو خونه
اما روسری نمی پوشم
بهمن ۱۳م, ۱۳۸۵ at ۱۰:۱۹ ب.ظ
سخت هست. راحت نیست مسلما ولی به نظرم خیلی زود جا میافته. سریع عادت می کنیم این جا به همه چیز…باور کن!
بهمن ۱۴م, ۱۳۸۵ at ۱:۵۵ ق.ظ
don’t miss this video, it’s the Iranian women rally in ۱۹۷۹ against HEJAB.
http://video.google.de/videoplay?docid=۸۸۴۲۵۸۹۱۸۵۴۵۸۷۸۶۷۴۵&hl=de
بهمن ۱۴م, ۱۳۸۵ at ۱۰:۰۸ ق.ظ
من بیشتر از برخورد خانوما، نگران برخورد آقایون هستم. دیده ام نمونه هایی رو که تو ایران موقع رانندگی، خانومه روسریش از سرش افتاده و مردا داشتن با نگاهشون بنده خدا رو قورت میدادن…:(
بهمن ۱۴م, ۱۳۸۵ at ۱۲:۰۳ ب.ظ
با نسیمک موافقم.متاسفانه محدودیت بیش از حد آقایون رو تشنه کرده و من که تحمل اون نگاه های کثیف و تشنه رو رو بدنم ندارم.
اما تو کشور های دیگه مشکلی نداشتم با این قضیه
بهمن ۱۴م, ۱۳۸۵ at ۶:۳۷ ب.ظ
حق داري ليلا…چون براي من هم سؤاله…واقعا چه خواهيم کرد!!
بهمن ۱۵م, ۱۳۸۵ at ۸:۵۶ ق.ظ
منم فکر می کنم خیلی سخت میشه…من فکر می کنم مثل قبل از انقلاب دو دسته میشن آدمها…و محله به محله فرهنگها فرق خواهد کرد…ولی برای اکثریت شاید خیلی طول بکشه تا اون چیزی رو که خودشون میخوان–چه باحجابی چه بی حجابی–انتخاب کنن! بزرگترین مشکل به نظر من اینه که ما هیچوقت نتونستیم به اون چیزی که خودمون میخوایم فکر کنیم…چون همیشه دیگران بجامون فکر کردن و تصمیم گرفتن!
بهمن ۱۵م, ۱۳۸۵ at ۹:۲۶ ق.ظ
راستش همیشه از حجاب بیزار بودم و هرجا هم که حجاب داشتم به اجبار بوده. مثل مدرسه و محل کار. اما از تصور اینکه روزی بخوام با شلوار جین و تی شرت و موهای مرتب بیام اداره جلوی چشم مردای همکار (( که الان که با حجابیم اگه کمی به خودمون برسیم و لباس تنگ بپوشیم با چشماشون ما رو میخودن )) بیام سرکار یه حال بدی میشم
بهمن ۲۰م, ۱۳۸۵ at ۹:۵۳ ب.ظ
mardom ma khayli rahat ba ein mored barkhord mikonan va rahat mipazirand ein ke alan khanom ha darand hejab nist .lotf mikonand ke ma ein hejab ra bardareim negaran nabashid.
بهمن ۲۱م, ۱۳۸۵ at ۳:۰۹ ق.ظ
بنام خدا
سلام
من میدونم دقیقاً چهکسی، چکار میکنه. اونایی که میخوان روسریشون رو بردارن، از همین الان خودشون رو دارن آماده میکنن و البته اگر اینجوری میخوان روسری بذارن، اصلاً نذارن بهتره. اونایی هم که نمیخوان روسری و حجابشون رو بردارن، همین امروز هم پوشش مناسبی دارن.
همه چیز مثل قبل از انقلاب میشه، و البته من فکر میکنم که هست!
ای کاش مثل اون موقع بود، اگر اونجوری بشه که خیلی خوب میشه. وضعیت فعلی بعضی از خانمها خیلی نا مناسبه!!
بهمن ۲۱م, ۱۳۸۵ at ۶:۵۹ ق.ظ
خب ! در این مورد قبل از هر چیز نیاز به فرهنگ سازی است ، احیای حقوق زنان و ایجاد برابری جنسی ، ایجاد قوانینی در باب مجازات مزاحمین بانوان ، عادی سازی بی حجابی ، ممنوعیت حجاب ، ممنوعیت ازدواج چند باره یا دادن این حق به زنان از کارهایی است که باید مورد توجه قرار بگیرد. در صورت فروپاشی قانون اجباری بودن حجاب نباید با عجله برخورد کرد و باید پس از ساماندهی تفکرات و قوانین موجود به اشاعه آزادی و بی حجابی برای زنان اقدام کرد.
پینوشت : با اینکه هر چه می کشیم از همین نسل است اما به نظر می آد که اونها راحت تر برخورد کنند.
پینوشت ۲ : این را هم باید شدیدا در کله ی این مردم فرو کرد که مردی که مزاحم میشه مقصره نه زنی که طبق خواست و علاقش لباس پوشیده.
بهمن ۲۱م, ۱۳۸۵ at ۹:۴۵ ق.ظ
تا به حال ایرانیها در دوبی را دیده ای؟ فکر کنم اگر به دوبی سفر کنی و ایرانیهایی را که برای تفریح و خرید به آنجا میروند ببینی نظرت کمی عوض شود.
بهمن ۲۱م, ۱۳۸۵ at ۱۱:۵۸ ق.ظ
تغییر فرهنگی بیکباره نتنها مشکلی رو حل نمیکنه بلکه خیلی مشکلات رو بهمراه داره. حجاب هم یک وسیله ی فرهنگی هست. اگه کم کم روند کنونی رو دنبال کنیم تا چند سال دیگه بدون هیچ مشکلی کسایی که می خوان روسری رو بردارن مشکل ندارن و اونهایی هم که دارن باز مشکل ندارن. اما اگه همین الان بگن خیلی بد میشه و همونطور که گفتید برای مخالفان حجاب هم بد میشه.
الان هم حجاب زیادی وجود نداره. تو همین خیابون که راه میری هستن کسایی که روسری رو بدون هیچ مشکلی در میارن(حالا هرچند برای دقایقی).
بهمن ۲۱م, ۱۳۸۵ at ۱۲:۳۴ ب.ظ
والا اگه از من بپرسي؟! مممممممممممممممممممممم
غیر ممنکي نداريم مخصوصا براي ايرانيها! ممکنه اولش سخت باشه ولي بعد عادي ميشه با مهدي هم موافقم ولي همه به دبي نمي روند پي ….
حالا ديگه دختر پسر نداريم! همه حريس شدن ولي يک چيزي بگم؟!
زير درختهاي بلوار کشاورز تو بيا جفتگيريها رو ببين اون موقع…..
بهمن ۲۱م, ۱۳۸۵ at ۵:۰۶ ب.ظ
To hanooz in iranihaye ajib ro nashnakhti , hamishe kari mikonan ke aslan azashoon entezar nemire. Farda age bi hejabi mojaz beshe hamchin mozoo ro hazm mikonan engar aslan ta hala hamchin chizi naboode . Ma pichideh tarin nejade bashar hastim.

Baraye hamin siyasatmadaranemoon hichvaght rooye ma hesab nemikonand ke kare dorosti ham mikonand
Emrooz ghoore hastim , farda maviz
بهمن ۲۱م, ۱۳۸۵ at ۵:۱۲ ب.ظ
Rasti to midoonesti ba hamin alamati ke gozashti “Sitamo Sabt nemikonam ” rade siteto peyda mikonan ? Midoonesti ke in hogheye khodeshoone baraye shenasaiye weblogha ?
بهمن ۲۱م, ۱۳۸۵ at ۶:۰۷ ب.ظ
خیلی فکر خوبی است و من ۱۰۰% موافقم!!!!!
بهمن ۲۱م, ۱۳۸۵ at ۶:۴۸ ب.ظ
بحث جالبی هست اما:
این مساله -یعنی آزادی حجاب و بی حجابی- قاعدتا” قرار نیست همین الان اتفاق بیفتد.اگر مردم ایران یک جنین آزادی را بدست بیاورند معنی اش این است که دورانی از تلاش ها و مبارزات اجتماعی و فرهنگی و سیاسی خود را پشت سر گذاشته اند تا به چنان آزادی رسیده اند و الا بی حجابی در حکومت اسلامی که اصلا” قابل تصور نست.بر اساس این فرض سطح تفکر و تعقل و شعور اجتماعی مردم در طول دوران تحول خواهی شان به حدی رشد کرده که خود خانواده ها دیگر لزومی به رعایت حجاب نمی بینند.همانگونه که در حال حاضر چنین احساسی نسبت به چادر پوشیدن در همه جای ایران بوجود آمده است.
اما اگر همین امروز زنان بی حجاب شوند:
سراسر ایران غرق در تجاوز-زور گیری-زن ربایی-هراس افکنی-تعدی-درگیر ی های ناموسی-خواهر کشی-قتلهای ناموسی و چاقوکشی های روزانه می شود.مردهای ایرانی بی حجابی را نشانه ی فحشا و زنان بی حجاب را به چشم فاحشه می بینند.البته همیشه استثناها یا یک اقلیت خیلی کوچک هست که با ذهنی باز می ادیشند ولی قاعده همانست که گفتم.
latif۵۹@hotmail.com
بهمن ۲۱م, ۱۳۸۵ at ۷:۱۹ ب.ظ
برای خانمها به گمانم چندان سخت نیست،دلیلم هم بر این گمان هواپیماهاییه که دیدم از تهران به مقصد یک کشور دیگه در حرکته و سیر ببرداشتن حجاب ولی به نظرم چند ماهی(شاید هم سال ) زمان لازمه تا مردهای ایرانی بهش عادت کنن
بهمن ۲۱م, ۱۳۸۵ at ۹:۲۱ ب.ظ
من در آلمان زندگی می کنم و ۲ سال هست که برای تحصیل به همراه خانواده اینجا آمدیم. من بخاطر اعتقاداتم اینجا روسری سر می کنم. ایرانی هایی که اینجا خیلی دیگه راحتند در وهله اول با آدم خیلی سرد برخورد می کنندو قدم اول رو در ارتباط برقرار کردن، خیلی با احتیاط بر می دارند. من فکر می کنم اگر محدودیت حجاب در ایران برداشته بشه وضعش همینطور میشه. بهتره همین وضع افتضاحی که الان هست باقی بمونه.
کاش از اول می گذاشتند هر کس هر جور دوست داره حجاب داشته باشه، لااقل اون موقع دیگه این دوگانگی ها وجود نداشت.
بهمن ۲۱م, ۱۳۸۵ at ۱۱:۱۶ ب.ظ
من هم با عبداللطیف عبادی موافق هستم. بدون شك روندي طي ميشه تا پوشش تغيير كنه (من نميگم از حجاب به بيحجابي، چون نه ايني كه الآن هست حجابه، و نه قراره يك مرتبه تمام لباسها كنار گذاشته بشه، و مرز حجاب و بيحجاب خيلي مطلق نيست) و همين روند با خودش تغييرات فرهنگي رو هم به همراه ميآره. الآن تو خيلي كشورهاي دور ما مثل پاكستان و هند، پوشش وجود داره، ولي آزادي هم وجود داره. آدمهاي اون جاها كماكان تو كوچه و خيابون و سر كار لباس منطقي ميپوشن، اما از كسي هم پنهون نميكنن كه تو مهموني دامن كوتاه ميپوشن!
دست آخر اين كه زنهاي ما از مردامون مرد ترن! چون اين قدر مردونگي دارن كه مساله پوشش رو تدريجا دارن حل ميكنن. اما مردامون مساله «نديدگي» رو دارن حل ميكنن؟؟؟!
بهمن ۲۲م, ۱۳۸۵ at ۵:۴۴ ب.ظ
بنام خدا
همونطور که اشاره کرده بوديد، هرروز مانتوها تنگتر ميشه، روسريها کوچکتر و…
بعضي وقتا به خيابونهاي فيلمهاي خارجي و آدمهاش که دقت ميکنم، يا گاهي وقتا به گزارشهايي که گزارشگران خبر توي خيابونهاي نيويورک ميايستن و گزارش تهيه ميکنن، ميبينم که اي بابا، اينا فقط موهاشون پيداست، بدون اينکه لباس تنگ آنچناني پوشيده باشن، و بدون اينکه آرايش آنچناني کرده باشن، و بدون اينکه…
واقعاً شرم ميکنم از دخترهاي ايرانيي آنچناني…
به نظر من اگر حجاب توي ايران اجباري نباشه، کاملاً قابل پيشبيني هست که چه کسي با چه وضعيتي از خونه خارج ميشه.
درباره برخورد جوانان با اين مقوله، من فکر نميکنم اتفاق خاصي رخ بده، چونکه واقعاً الان هم شاهد بيحجابي و بهتر بگم بيحيايي خيليها هستيم. پناه بر خدا
…………………………………………
وب تميز و زيبايي داريد؛ مطلب خوبي بود. موفق باشيد
بهمن ۲۳م, ۱۳۸۵ at ۴:۱۰ ب.ظ
در خصوص اين موضوع مسئله اي که بسيار با اهميت است وتقريبا” مغفول مانده است خانواده اي است که دختر در ان بزرگ شده است در خانواده اي که مادر وساير اقوام دختر هميشه با حجاب کامل ظاهر ميگردند فکر ميکنم بي حجاب شدن يکباره فردي از ان خانواده براي ان دختر بايد بسيار دشوار باشد.
بهمن ۲۴م, ۱۳۸۵ at ۳:۱۹ ق.ظ
این چیزارو بیخیال …. انرژی هسته ای حق مسلم ماست !
بهمن ۲۴م, ۱۳۸۵ at ۶:۵۳ ق.ظ
سلام . به نظر منم به اين راحتيا نميشه با اين موضوع كنار اومد . درسته كه بعضي آقايون ادعا مي كنن كه نه بابا واسه ما هيچ فرقي نميكنه با حجاب و بي حجاب ولي اينو بدونين كه همونا كه ادعا مي كنن همون چشم سفيدا هستن …! به اون خانومايي كه ميگن ما همون اول كار بر مي داريم هم بگم كه همين الان كه هيچي نشده بعضي ( تاكيد مي كنم بعضيا ) آقايون دارن مي گن اگه يه همچين چيزي پيش بياد اكثرا جن…ها اين كارو مي كنن . حالا خيلي ها ميان با فحش جواب ميدن كه نه بابا اين طوري نيست كه تو ميگي . درسته در ظاهر كه حق با شماست ولي در باطن چي ؟ اصلا خودتو بذار قاضي خودت و افكارت …!
بهمن ۲۴م, ۱۳۸۵ at ۹:۰۵ ق.ظ
شتر در خواب بيند پنبه دانه
اسفند ۱۰م, ۱۳۸۵ at ۱:۵۰ ق.ظ
سلام به دوستان :
واقعیت اینه که ما حد رو هیچ وقت نشناختیم و چون خیلی بی ظرفیتیم چه با حجاب چه بی حجاب شورشو در می یاریم
اگه قبل از انقلاب خوب بود پس چرا رم کردیم ؟
اگه بعد از انقلاب خوبه پس چرا بازم ناراضی هستیم ؟
مشکل ما یه چیز دیگست زنهای ما هنوز نمیدونن لباسی که می پوشن دخترونست نه زنونه
اون دختره که باید شیطونی کنه و خودشو ابراز کنه نه زن
حالا که حجاب داریم این وضعمونه وای به روزی که حجاب نباشه
راستشو بخواید ما فرهنگ ظعیفی داریم و افراطی هستیم به عبارتی تند رو, البته به بی راحه
اروپاییها به خاطر بی حجابیشون متمدن نیستن بلکه به حقوق همدیگه احترام می زارن
اسفند ۱۶م, ۱۳۸۵ at ۱:۵۷ ق.ظ
agar mardha va pesrha ra magbor konnd manto va rosari tnshan konnd khili jalb misheh bad az yk mah kshfe hjab dobarh shro misheh
اسفند ۱۶م, ۱۳۸۵ at ۲:۰۱ ق.ظ
zan ba hejab mesl moze ba post hast agar bokhori dl dard migiri
اسفند ۱۸م, ۱۳۸۵ at ۳:۰۱ ب.ظ
به نام خدا :
من به عنوان یک دختر در این جامعه نظرم اینه که اگه روزی برای زنان ایرانی حجاب اجباری نباشه کثافت کشور رو بر می داره و ما خودمون در حال حاضر ناظر دخترهای خیابانی زیادی هستیم چه برسه به اینکه حجاب برداشته بشه . به نظر من با مردهایی که ما داریم چون چشم و دلشون سیر نیست حجاب بهترین محافظ برای یک خانم در کشورمان است چون اگر در کشور ما حجاب نباشد مردها همین الان خانم ها رو با چشمانی نا پاک می خورن چه برسه زمانی برسه که خانم ها بخواهند با بولوز و شلوار راه بی افتن تو خیابانها البته قابل ذکراست که همین وضعیت رو هم همین الان به طور علنی داریم می بینیم . در کل حجاب باعث مانع حضور یک زن در جامعه نمی شود .
فروردین ۱م, ۱۳۸۶ at ۹:۵۲ ق.ظ
با سلام
به نظر من ما خانوما بايد محدوديتهامون حفظ كنيم چون اين محدوديتها هستن كه مارو حفظ ميكنن
درسته كه سخته ولي توزندگي به اين باور رسيديم كه: نابرده رنج گنج ميسر نمي شود
دوستون دارم رويا
فروردین ۶م, ۱۳۸۶ at ۳:۴۰ ب.ظ
رويا خانم با سلام و احترام،
واقعا فكر ميكني حجاب يك محدوديت است؟
باور كنيد اينطور نيست.
ضمن اينكه به عنوان يك مرد ميخواهم حقيقتي را به شما بگويم. بيشتر ( و شايد همه ) خانمها با حجاب و مخصوصا چادر،خيلي زيباتر، جذابتر و دلنشينتر به نظر ميايند.من نميدانم دليل آن چيست. ولي چادر حتي آنها را طنازتر هم نشان ميدهد.
نظر خيلي از مردها شبيه من است.
عيسي
فروردین ۱۰م, ۱۳۸۶ at ۶:۱۹ ب.ظ
اي كاش جمهوري اسلامي به جاي اجباري كردن حجاب و فاتحه خواندن به آن- كمي مردم را در اين زمينه آگاه مي كرد.
تهديدي كه به حجاب كردند(و معنايش را از بين بردند) رضاخان نتوانست بكند.
نمي دانم، بياييد بيرون.
ببينيد حس مي كنيد پوشش زن ها(و مردها) واقعا مثل يك جامعه ي اسلامي هست؟؟!!!
فروردین ۱۸م, ۱۳۸۶ at ۱:۱۰ ب.ظ
مشکل شما این است که هر دستورالهی همچون حجاب را می خواهید با افکار خودتون تطبیق دهید نه خودتون رو بادستورات الهی.
فروردین ۲۵م, ۱۳۸۶ at ۸:۱۰ ب.ظ
بد جور با حسن موافقم
فروردین ۲۹م, ۱۳۸۶ at ۱۰:۴۵ ب.ظ
مگر نه اينكه زور آخرين حربه است ؟
متاسفانه دولت ما از آخر به اول مي ره!
مگر نه اينكه يك زمان با همين زور چادر را از سر زنان ما مي كشيدند.
نتيجه چي شد؟
و حالا…
چرا با افرادی که دستگیر می شوند مثل جانی ها و قاتل ها برخورد می شه؟
چرا باید یه دختر به خاطر یه ذره مو بیرون گذاشتن دچار اختلافات خانوادگی بشه؟ (البته منظورم بعد از دستگیریه)
چرا یه دختر به خاطر یه مانتوی تنگ سابقه دار بشه؟(منظورم تعهد توی پاسگاه است)
چرا باید گاو پیشونی سفید پاسگاه بشه؟
فروردین ۳۰م, ۱۳۸۶ at ۷:۱۰ ب.ظ
به نظر من مردا اصلا نباید در این مورد نظر بدن چون اون ها نمی تونن دخترارو درک کنن
اگر به مردا هم اجبار کنن که باید تو تابستون ده کیلو لباس بپوشن همینجوری میشودن
پس بهتره زیاد جوگیر نشن (مردا) لطفا اقایون زیاد خودشون رو ناراحت نکنن
ما خودمون تصمیم میگیریم که چیکار کنیم اون ها مواظب چشاشون باشن هنر کردن
اردیبهشت ۲م, ۱۳۸۶ at ۱۱:۳۳ ب.ظ
مشکل ما ایرانیها اینه که همیشه دوست داریم تو کار هم فضولی کنیم هنوز نمیدونیم که به کسی مربوط نیست که کی چی میپوشه؟اون کسی هم که از مذهب میگه باید بهش بگم که آقای عزیز اگر من دلم بخواد برم جهنم باید کی رو ببینم ؟به جای اینکه به عقاید شخصی هم ایراد بگیریم بیاییم کمی فرهنگ عمومی خودمونو درست کنیم.
اردیبهشت ۸م, ۱۳۸۶ at ۱۲:۲۱ ب.ظ
اگه دقت کرده باشین دولت ما هر چند وقت یک بار با یک ترفندی ذهن مردم را مشغول میکنه تا مردم به مسائلی که داره تو کشور اتفاق می افته و دارن مملکت رو حراج می کنند فکر نکنند و حالا هم این مسئله حجاب رو راه انداختن که باز هم مردم رو تو اضطراب و نگرانی بذارن تا یه موقع خدایی نکرده مردم بفهمن چه خبره …. و جالبی قضیه اینجاست که آدمایی که دارن مثلاً از ناموس مردم دفاع می کنند خودشون بی ناموس ترین هستند .
اردیبهشت ۸م, ۱۳۸۶ at ۲:۱۶ ب.ظ
بي حجابي خانم ها در آقايان هم تاثير منفي مي گذارد و آنها را مشغول ميكند و اين اصلا خوب نيست
اردیبهشت ۸م, ۱۳۸۶ at ۵:۰۹ ب.ظ
بايد خانم ها را آزاد گذاشت تا خودشان اگر دوست داشتند حجاب را رعايت كنند در غير اين صورت هيچ جاي اسلام نگفته است به زور چادر سر خانم ها كنيد اينها دست بردار نيستند ومي خواهند در همه امور دخالت نمايند در بعضي شهرها مثل قم اگر زني با مانتو در شهر راه برود از او به اسم اسلام جلوگيري مي كنند ايا اين درست است اينقدر جامعه مشكلات ديگر دارد انها به چيزهاي بي ارزش چسبيده اند در جامه سوئيس با اينكه زنان مي توانند برهنه ظاهر شوند ولي فساد اخلاقي وفساد مالي كمتري وجود دارد
شهریور ۲۷م, ۱۳۸۶ at ۱۲:۱۵ ب.ظ
من با اینکه پسرم ولی خیلی درک می کنم که وقتی یه حرف ناجور به یه دختر می گن چه حالی پیدا می کنه قدیما دو عده لات ولوت بود که یه عده کارشون متلک ومزاحمت به دخترها بود و یه عده دیگه با اینکه لات بودند ولی یه مرام وغیرت به ارث بورده بودند که از دخترهای متین حمایت کنن ولی متاسفانه حالا این عده از اینجور جوانها وجود نداره
شهریور ۲۷م, ۱۳۸۶ at ۱۲:۱۹ ب.ظ
حالا باید یه عده جوون با مرام پیدا بشه تا به داد مملکت ودخترها برسه
مهر ۲۱م, ۱۳۸۶ at ۱:۲۳ ب.ظ
با سلام و عرض ادب شهد شيرين عبوديت يك ماه ميهماني نور بر شما و خانواده محترم گوارا باد .
مهدي
آبان ۲۹م, ۱۳۸۶ at ۶:۰۰ ب.ظ
حجاب كاملترين وسيله براي زن ميباشد
تیر ۱۷م, ۱۳۸۷ at ۷:۲۰ ب.ظ
۱-می خواستم از دربون بپرسم تا حالا تو خونه هم روسریش رو بر نداشته؟حتی جلوی محارمش که دیگه خدا هم اجازه داده؟
مرداد ۲۲م, ۱۳۸۷ at ۸:۵۸ ق.ظ
من همیشه با خودم قکر می کنم اینا تا کی میخواند طرح های اجتماعی و طرح جمع آوری ماهواره رو ادامه دهند .همیشه آرزو دارم یه روز ببینم تو ایران آزادی واقعی هست . یعنی تا اونموقع من زنده ام
بهمن ۳م, ۱۳۸۷ at ۱۱:۳۱ ب.ظ
من دوست دارم جامعه ی ایران مثل جامعه ی ترکیه بشه.چون در ترکیه که یک کشور اسلامی
هست حجاب آزاد است و هرکه دوست داره حجاب را رعایت و هرکه دوست نداره رعایت نمیکنه .
و مردم بسیار خوب و راحت زندگی میکنند وفسادو تباهی بسیار کم است.متاستفانه مردم ایران از اسلام فقط حجابش رایاد گرفته اند و برادری وخوبی وکمک و……….رافراموش کرده اند.
فروردین ۱۷م, ۱۳۸۸ at ۳:۳۳ ب.ظ
اگر امر به معروف نكنيد دعاي خوبان مستجاب نميگردد و بدان بر خوبان مسلط ميشوند.
در ضمن بي حجابي يعني شكستن دل حضرت مهدي (عج) و مسلمان نبودن و قبول نداشتن ولايت اميرالمومنين چونكه اين امامان معصوم (ع) بودند كه براي ما زنان مقام و منزلت آوردند در جامعه . و از ما خواسته اند كه حجاب خود را رعايت كنيم.و دوباره ميگويم كه :
هركسي كه مسلمان است بايد حجاب را رعايت فرمايد چون اسلام گفته است حجاب را رعايت كنيد و اين كار باعث ميشود كه ما زنان مقام و منزلتي در پيشگاه حضرت مهدي (عج) داشته باشيم . و فراموش نكنيم كه نامه ي اعمالمان به دست مولايمان مهدي (عج) ميدهند و مبادا با بي حجابي دل آقايمان را بشكنيم. و قطعا ۵۰ نفر زنان ياران مولايمان ،آن زنان با حجاب هستند.
و فكر نميكنم كه پوشاندن موهايمان آنقدر سخت باشد .آنچه سخت است حفظ كردن ايمان است.